Nápověda: Nastavení požadavků

Kolem požadavků se točí vše v Medevio

Požadavky od pacientů

  • Pacienti/klienti vám mohou zasílat požadavky různých typů
  • Typy si můžete nastavit, přidat, odebrat, přejmenovat na stránce ⚙️ Nastavení
  • Každý požadavek obsahuje dotazník ve kterém pacient vyplní informace, které potřebujete pro efektivní vyřízení požadavku, či seznámení se s problémem.
    • Dotazníky mohou být primitivní nebo složité. Máme jich spoustu předpřipravených a umíme vám je kdyžtak připravit i na míru.
    • Dotazníky si sami upravovat nemůžete, prosím, kontaktujte nás, pokud vyžadujete nějakou změnu.
nove_pozadavky-pohled-pacienta.png

Nastavení požadavků

Nastavení požadavků se nachází na hlavní liště ⚙️ Nastavení.

nove_pozadavky.png

V tomto nastavení můžete:

  • přidat nový požadavek (klikněte na "Přidat typ požadavku")
  • měnit pořadí požadavků (chytněte myší řádek a posunujte s ním nahoru nebo dolů a kam dopadne, tam bude)

Po kliknutí na konkrétní požadavek se vám otevře okno s rozšířeným nastavením:

Obecné
Jméno požadavku = zvolte název požadavku, který uvidí pacienti
Ikona
Skupina
Pacientský dotazník
Příloha u požadavku = zvolte, zda pacienti budou moci přidat k požadavku nějakou přílohu (soubor, obrázek)
Políčko pro poznámku = pokud chcete navíc přidat políčko pro poznámku, aby pacienti mohli cokoliv připsat
Viditelnost = zvolte, kdo daný požadavek uvidí (všichni/jen prémioví pacienti/jen vy), více zde

Cena
Pacienti tak budou vědět, kolik je daný požadavek bude v ordinaci stát. Nebo si rovnou můžete zapnout funkci online plateb, více zde.

Vyřizování
Nastavte si, do jaké skupiny se vám bude příchozí požadavek řadit podle priority (v Čekajících požadavcích):

  1. Vysoká = "Prioritní"
  2. Střední = "Důležité"
  3. Nízká = "Ostatní"

Objednávání
Aby se tohle nastavení projevilo a fungovalo, musíte mít vytvořené kalendářové bloky v Kalendáři (hlavní lišta — Kalendář — Nastavení termínů). Nápověda ke kalendáři zde.

Rezervace:

  • Bez rezervačních termínů = požadavek se vám nebude zobrazovat mezi požadavky pro nastavení kalendáře (Nastavení termínů)
  • Nepovinný výběr termínu = pacient může požadavek odeslat, i když pro něj máte otevřené termíny v kalendáři
  • Povinný výběr termínu = pacient vám nemůže požadavek odeslat, aniž by si vybral termín ve vašem kalendáři

NOVINKA Upozornění pro pacienty
Můžete si nastavit, jestli budou pacientům chodit upomínací zprávy před objednaným termínem, a pokud ano, kolik dní předem.

Délka rezervace
Výchozí nastavení kolik minut bude daný požadavek zabírat v kalendáři. Toto nastavení můžete kdykoliv změnit přímo Kalendáři — Nastavení termínů.

Videohovor
Zaklikněte, pokud chcete, aby se jednalo o videohovor (namísto osobní návštěvy).

Vlastní texty
Přidejte informaci, která se pacientovi zobrazí po odeslání požadavku (např. co si vzít s sebou na preventivní prohlídku).

Při nastavování vlastního textu vidíte v modrém poli náhled, jak to uvidí vaši pacienti. Můžete si také vytvořit tlačítko s odkazem, např. na vaše webové stránky.

Kliknout také můžete na tři tečky ••• nahoře vpravo, tam je skrytá další nabídka:

  • duplikovat — použijte, pokud potřebujete nový požadavek se stejným obsahem, ale jen jiným názvem; duplikujte požadavek a pak ho přejmenujte
  • odebrat (= úplně smazat požadavek z vaší nabídky)
nove_pozadavky_nastaveni.png

Přidání nového požadavku

Pokud přidáváte nový požadavek, máte možnost měnit některá nastavení. Klikněte na "Přidat typ požadavku", do vyhledávacího políčka vepište, jaký požadavek hledáte a vyberte si z nabídky.
— Přidat bez úprav
— Přidat a upravit

Když kliknete na Přidat a upravit, ukáží se vám další možnosti rozdělené do kategorií vysvětlených výše.

Skupiny požadavků

Typy požadavků se mohou pro lepší přehlednost slučovat do skupin, např. skupina Potvrzení, žádanky, výpisy či Očkování. Organizaci požadavků do skupin nastavíte v ⚙️ Nastavení, v záložce Požadavky.

ℹ️ Pokud vám v nabídce nějaká skupina chybí, prosím, napište nám na podpora@medevio.cz a my vám ji vytvoříme.

Přidání nového požadavku do skupiny

Pokud chcete do skupiny přidat požadavky, stačí kliknout na tlačítko Přidat typ požadavku.
Vyberte si požadavek a v kolonce Vyberte prosím skupinu ho zařaďte do požadované skupiny. Můžete upravit i další parametry, viz výše.

Přesun existujícího požadavku do/ze skupiny

Pro přesunutí existujícího požadavku do nebo ze skupiny je nejprve potřeba skupinu rozbalit pomocí tlačítka Rozbalit skupinu. Následně vybraný požadavek chytnete myší a přesunete ho do nebo ze skupiny.

Smazání požadavku ze skupiny

Pokud chcete požadavek úplně smazat, klikněte na něj a vyberte možnost "Skrýt typ požadavku".

Proč skupiny požadavků používat?

Skupiny požadavků zpřehledňují pro pacienty nabídku vaší kliniky, ale zároveň vám nechávají volnost v nastavení jednotlivých požadavků ve skupině. Např. u očkování tak můžete mít v nabídce 10 různých typů, ale pacient vidí všechny pod položkou Očkování. Po výběru tohoto požadavku pak vidí jednotlivé vakcíny.

  • Oproti jednomu požadavku s komplexním dotazníkem (ve kterém by si pacient vybíral vakcínu) zachovává skupina volnost v nastavení ceny, termínů a dalších parametrů u každého požadavku ve skupině.
  • Oproti samostatných požadavkům je nabídka kliniky přehlednější

Příklad z praxe: Skupina Očkování

Očkování v Medevio bylo řešeno pomocí jednoho požadavku Očkování, kde si pacient volil vakcínu. Nově je očkování řešeno formou skupiny požadavků.

Můžete si tak např. nastavit, že očkování proti chřipce budete řešit v jiné termíny než proti klíšťové encefalitidě. A za jinou cenu. Nabídku lze také měnit sezóně.

Pokud je k dispozici více vakcín u jednoho typu požadavku za různé ceny, stačí daný požadavek duplikovat a změnit jeho název a cenu, například:

ockovani-duplikace-jina-cena.png

V Medevio existuje celá řada požadavků na očkování, např: Vzteklina, Břišní tyfus, Meningokoková onemocnění, HPV, Cholera, Japonská encefalitida, Plané neštovice, Pásový opar (herpes zoster), Rakovina děložního čípku, Spalničky, zarděnky, příušnice, Tetanus a Černý kašel. Pokud vám nějaké očkování chybí, napište nám prosím na podpora@medevio.cz.

Požadavek z pohledu lékaře a jeho vyřízení

  • Jakmile požadavek označíte za vyřízený, zmizí vám z přehledu Čekajících požadavků. Poté je vždy k dohledání např. na stránce Vyřízené požadavky. V Medeviu jsou všechna data kdykoli zpětně k dohledání.
  • Co když pacient napíše v chatu u již vyřízeného požadavku? Požadavek se automaticky vrátí do nevyřízených (čekajících), takže zprávu od pacienta nepřehlédnete.
  • Můžu požadavek vytvořit za pacienta? Ano. To se hodí, pokud např. pacient volá – lepíkům podle nás odzvonilo a vše je lepší mít přehledně na jednom místě. Nový požadavek za pacienta přidáte tlačítkem „+“ Podrobnosti v dotazníku můžete, ale nemusíte vyplňovat.

Anatomie požadavku

anatomie pozadavku.png

Levý panel

  1. Osobní údaje pacienta - Jméno a příjmení, číslo pojištěnce (příp. datum narození), věk a pojišťovna
  2. Stav pacienta – slouží k odlišení pacientů, které nemáte v kartotéce nebo jste je z ní vyřadili. Více zde.
  3. Anamnéza - V případě, že má pacient anamnézu vyplněnou a sdílí ji s vámi, prohlížet ji budete moci zde po rozkliknutí. Více informací o anamnéze naleznete zde.
  4. Štítky pacienta - Štítky slouží k jednoduché orientaci a kategorizaci pacientů. Více o štítcích naleznete zde.
  5. Kontaktní údaje uživatele
  6. Další pacienti uživatele - V případě, že vám v minulosti v Medevio zadal požadavek i jiný pacient se stejným uživatelem, naleznete tuto informaci zde.
  7. Další požadavky pacienta - Seznam všech předešlých požadavků, které vám pacient zadal.

Prostřední panel

  1. Název požadavku
    • Po zadání zde vidíte název převzatý z typu požadavku (například Akutní obtíže a neschopenka nebo Objednání vyšetření).
    • Tento název si můžete změnit kliknutím na ikonku tužky vedle názvu. Pojmenovat si ho tak můžete jakkoliv chcete a může díky tomu lépe reflektovat reálný obsah požadavku (např. Chřípka, Bolest hlavy, apod.).
    • Případná změna názvu se pak promítne i do historie požadavků na kartě pacienta.
    • Po změně se bude pod novým názvem zobrazovat menším písmem i původní název.
  2. Informace o vytvoření požadavku - Kdy a kým byl požadavek vytvořen.
  3. Informace o zaplacení - V případě, že se k požadavku váže platba, zobrazí se její stav zde.
  4. Informace o termínu
    • V případě, že se k požadavku váže termín, zobrazí se zde.
    • Termín můžete změnit nebo zrušit nebo ho změnit na videohovor.
  5. Štítky požadavku - Štítky slouží k jednoduché orientaci a kategorizaci požadavků. Více informací naleznete zde.
  6. Výsledek dotazníku - Pacientem vyplněné otázky při zadávání požadavku. Obsah je možné zkopírovat kliknutím na zelenou ikonku vedle nadpisu Dotazník.
  7. Zdravotní záznam - V Medevio můžete vést zdravotní záznamy s bohatými funkcemi úpravy textu. Více informací naleznete zde.
  8. Přílohy požadavku - K požadavku si můžete nahrát související přílohy. Naleznete zde i soubory z chatu a dotazníku. Více zde.
  9. Interní poznámka - K požadavku si můžete přidat interní poznámku, kterou uvidíte jenom vy a vaši kolegové, pacientovi se nezobrazuje.
  10. Vyřídit a předat - Po dokončení práce s požadavkem ho můžete vyřídit a již se vám nebude zobrazovat v aktivních požadavcích nebo ho můžete předat na některého z vašich kolegů.
  11. Přenos přes eZprávu - Požadavek můžete do vašeho ambulantního informačního systému přenést i přes eZprávu. Více informací naleznete zde.
  12. Kopírovat požadavek - Obsah požadavku si můžete v textové podobě zkopírovat do schránky, díky čemu ho můžete jednoduše přes CTRL + V vložit například do vašeho ambulantního informačního systému.

Pravý panel

Slouží ke komunikaci s pacientem přes chat. Naleznete zde:

  1. Zprávy - Historii zpráv v konkrétním požadavku.
  2. Psaní zprávy - Zprávu můžete psát manuálně nebo můžete využit funkci diktování textu. Více o diktování naleznete zde.
    O komunikaci s pacientem více zde.
  3. Šablony zpráv - Díky šablonám můžete zprávy odesílat mnohem rychleji.
  4. Příloha - Tímto tlačítkem můžete pacientovi odeslat přes chat jakoukoliv přílohu.
  5. Zavolat pacientovi - Pacientovi můžete zavolat na zadané telefonní číslo. Pro tuto funkci je potřebné, aby váš počítač funkci volání podporoval.

Historie požadavků

Požadavky se řadí dle data vytvoření.
V pravém horním rohu je tlačítko na vytvoření nového požadavku.

Anatomie karty historie požadavku:

– Ikona požadavku (1)
– V případě, že je požadavek vyřízený je označený zelenou fajfkou
– doplňující informace:(2)

  • Zdravotní záznam
  • Kalendářní termín
  • Indikace zaplacení
  • Interní poznámka

– Výpis štítků požadavku (3)

– Ikona chatu (4)

CleanShot 2024-03-28 at 12.36.40@2x.png

Vyhledávání a filtrování v požadavcích

Snímka obrazovky 2024-04-09 o 17.07.25.png

– Hledání a filtrování požadavků lze kombinovat.
– Jednotlivé parametry hledání a filtrování se zobrazují jako štítky a lze je jednotlivě odebírat.

Hledat lze dle:

  • Názvu požadavku
  • Původního názvu požadavku (typ požadavku)
  • Názvu přílohy
  • Obsahu zdravotního záznamu
  • Štítků požadavků

Filtrovat lze dle:

  • Typ požadavku
  • Štítky - výpis všech použitých štítků
  • Příloha - má nebo nemá přílohu buď v sekci Přílohy nebo v dotazníku nebo chatu
  • Zdravotní záznam - dle zveřejněných a skrytých záznamů

Vizte také

Souhlas se zpracováním souborů cookie

Cookie Settings

We use cookies to improve user experience. Choose what cookie categories you allow us to use. You can read more about our Cookie Policy by clicking on Cookie Policy below.

These cookies enable strictly necessary cookies for security, language support and verification of identity. These cookies can’t be disabled.

These cookies collect data to remember choices users make to improve and give a better user experience. Disabling can cause some parts of the site to not work properly.

These cookies help us to understand how visitors interact with our website, help us measure and analyze traffic to improve our service.

These cookies help us to better deliver marketing content and customized ads.