Prohlášení o přístupnosti aplikace Medevio
1. Úvod
1.1. Společnost Medevio s.r.o., IČO: 09675400, DIČ: CZ09675400, se sídlem Sudoměřská 1413/2, Žižkov, 130 00 Praha 3, vedená u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 340224, se zavazuje zpřístupňovat své digitální služby – webové stránky www.medevio.cz, webovou aplikaci www.my.medevio.cz a mobilní aplikace Medevio a Medevio Pro – všem uživatelům, včetně osob se zdravotním postižením, v souladu se zákonem č. 99/2019 Sb. a požadavky směrnic Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/2102 a 2019/882 (European Accessibility Act - EAA), které stanovují pravidla přístupnosti digitálních produktů a služeb.
2. Současný stav přístupnosti
2.1. Digitální přístupnost je integrální součástí návrhu, vývoje a testování našich produktů.
2.2. Usilujeme o dosažení maximální možné úrovně přístupnosti.
2.3. Výše uvedené webové stránky a aplikace jsou částečně v souladu s normou EN 301 549 V3.2.1 a směrnicí WCAG 2.1, úroveň AA, z důvodu níže uvedených výjimek a/nebo nesouladů.
2.4. Rozsah přístupnosti:
- Webové stránky: Snažíme se, aby všechny klíčové funkce a obsah webu byly přístupné. To zahrnuje navigaci, textový obsah, formuláře a multimédia.
- Webová aplikace: Plně se zaměřujeme na přístupnost uživatelského rozhraní a všech funkcionalit jako je registrace, správa termínů, komunikace s lékaři a pacienty.
- Mobilní aplikace: Zaměřujeme se na přístupnost klíčových funkcí aplikace, jako je registrace, rezervace a jejich správa, komunikace a přístup k informacím.
2.5. Neúplný soulad / Výjimky:
I přes naše maximální úsilí se mohou vyskytnout oblasti, které v současné době nemusí být plně v souladu se všemi kritérii WCAG 2.1 AA. Tyto oblasti identifikujeme a pracujeme na jejich zlepšení:
- Na některých místech webu a v aplikacích se mohou vyskytovat interaktivní prvky, zejména tlačítka, u kterých chybí programaticky přiřazené popisky (labely), nebo jejich popisky nejsou správně interpretovatelné čtečkami obrazovky. To může ztěžovat orientaci a interakci pro uživatele asistivních technologií. Aktivně identifikujeme tyto prvky a zajišťujeme správné přiřazení a čitelnost labelů.
- Specifické složité interaktivní prvky, jako jsou některé grafy, mapa nebo kalendáře v rámci aplikace, mohou vyžadovat další optimalizaci pro klávesnicové ovládání a správné čtení asistivními technologiemi. Aktivně se zaměřujeme na vylepšení jejich přístupnosti.
- Může docházet k menším nedostatkům v kontrastu barev na některých prvcích UI, které průběžně identifikujeme a opravujeme.
- Hierarchii textů ještě optimalizujeme.
- V ojedinělých případech nemusí být vizuální indikátor zaměření (focus) při navigaci klávesnicí dostatečně výrazný nebo konzistentní napříč všemi prvky. Tento nedostatek průběžně odstraňujeme.
3. Přístupné prvky a funkce (příklady)
3.1. Některé z klíčových aspektů, kterými zajišťujeme přístupnost našich služeb, zahrnují:
- Responzivní design: Naše platforma je optimalizována pro zobrazení na různých zařízeních a velikostech obrazovek.
- Klávesnicová navigace: Většinu funkcí lze ovládat pouze pomocí klávesnice.
- Alternativní texty pro obrázky: Všechny smysluplné obrázky obsahují popisné alternativní texty.
- Jasná a konzistentní navigace: Struktura aplikací je logická a srozumitelná.
- Dostatečný kontrast barev: Snažíme se zajistit dostatečný kontrast mezi textem a pozadím.
- Formuláře s popisky a validací: Formuláře jsou navrženy tak, aby byly snadno vyplnitelné a poskytovaly jasnou zpětnou vazbu.
4. Naše úsilí o zlepšení přístupnosti
4.1. Pro zajištění a zlepšování přístupnosti našich digitálních produktů provádíme:
- Interní audity: Provádíme interní audity přístupnosti našeho webu a aplikace pomocí specializovaných nástrojů jako je VoiceOver, Accessibility Scanner a další specializované accessibility checkery.
- Školení vývojářů a designérů: Náš tým je seznámen v oblasti zásad přístupného designu a vývoje. Již ve fázi designu využíváme Figma pluginy pro přístupnost.
- Zpětná vazba od uživatelů: Zohledňujeme zpětnou vazbu od uživatelů se zdravotním postižením pro identifikaci a řešení potenciálních problémů.
- Technologická vylepšení: Průběžně implementujeme nejnovější technologie a postupy pro zlepšení přístupnosti.
5. Zpětná vazba a kontakty
5.1. Pokud narazíte na jakékoli problémy s přístupností našeho webu nebo aplikace, nebo máte návrhy na zlepšení, neváhejte nás kontaktovat. Vaše zpětná vazba je pro nás klíčová pro další rozvoj.
5.2. Kontaktní údaje (e-mail): podpora@medevio.cz
6. Postup pro vyřizování stížností a dozorové orgány
6.1. Pokud se domníváte, že naše služby nesplňují požadavky na přístupnost, máte právo podat stížnost.
6.2. Stížností se budeme zabývat co nejdříve a vynaložíme veškeré úsilí k nápravě situace.
6.3. Stížnosti přijímáme písemně na výše uvedenou e-mailovou adresu. O přijetí stížnosti vás budeme informovat do 14 pracovních dnů společně s dalším postupem a předpokládaným termínem vyřízení.
6.4. V případě, že nejste spokojeni s řešením vaší stížnosti, nebo máte pocit, že vaše práva v oblasti přístupnosti nejsou dodržována, můžete se obrátit na příslušné dozorové orgány:
V České republice je v kontextu Směrnice (EU) 2016/2102 a pro účely Evropského zákona o přístupnosti (EAA) hlavním dozorovým orgánem pro digitální přístupnost: Digitální a informační agentura (DIA), Na Vápence 915/14, 130 00 Praha 3, pristupnost@dia.gov.cz, www.dia.gov.cz.
Datum vypracování: 24. června 2025
Datum poslední revize: 18. června 2025