Nápověda: On-line platby kartou

Aby pacienti zaplatili pohodlně, předem a bezkontaktně.

Nastavení a aktivace

Platby on-line aktivujete během pěti minut. Stačí vyplnit pár údajů, například číslo vašeho účtu, IČ atp. Zcela bez závazků, sami uvidíte, jak to vám a pacientům bude vyhovovat.

Postupujte podle návodu níže.

Účet ve Stripe

Zároveň vám vznikne účet ve službě Stripe, kde máte přehled o všech transakcích, výplatách a provizích.

Pro uživatele iOS zařízení má Stripe k dispozici i mobilní aplikaci.

Stripe účet

Nastavení cen

Výpis ze zdravotní dokumentace, očkování, prioritní vyřízení administrativních úkonů či potvrzení… nastavení adekvátních cen je na vás.

Automatické faktury

Pacient dostane automaticky doklad o zaplacení, vy fakturu, účetní výpis plateb ke konci měsíce a samozřejmě platby se pravidelně převádějí na váš účet, takže nemusíte na nic myslet.

Zajímá vás, jak fungují fakturace mezi lékařem a pacientem a co znamenají jednotlivé stavy faktur u placených požadavků? Koukněte do Nápovědy sem.

1. Nastavení online plateb

A. Nastavení a aktivace

Platby on-line aktivujete během pěti minut. Stačí vyplnit pár údajů, například číslo vašeho účtu, IČ atp. Zcela bez závazků, sami uvidíte, jak to vám a pacientům bude vyhovovat.

Postup:
Klikněte na odkaz Nastavit základní údaje →

nebo v Medevio klikněte na ikonku ozubeného kolečka Nastavení na horní liště a vyberte záložku Platby.

Po vyplnění údajů v Medevio přejděte na nastavení vašeho účtu v platební bráně Stripe → klikněte nahoře na stránce na tlačítko Doplnit údaje. Budete přesměrování do Stripe.

B. Účet ve Stripe

Po vyplnění údajů v Medevio klikněte nahoře na stránce na tlačítko Doplnit údaje → otevře se vám Stripe.

❗ Prosíme, neklikejte na kolonku "Firemní struktura" v sekci "Řekněte nám o své firmě" – nevybírejte žádnou z možností, systém by vás dále nepustil.

Doplňte, co je potřeba, a klikněte na Odeslat.


Uložte si stránku Stripe mezi záložky ve vašem prohlížeči, ať se tam můžete kdykoliv pohodlně dostat.


Nyní ve Stripe klikněte na "Ověřit email" – přijde vám email, v něm klikněte na tlačítko "Confirm your email".


C. Nastavení cen

Výpis ze zdravotní dokumentace, očkování, prioritní vyřízení administrativních úkonů či potvrzení… nastavení adekvátních cen je na vás.

Vyberte si typ požadavku a vyplňte cenu → Medevio → Nastavení → Požadavky

Pokud potřebujete přidat nové požadavky, použijte návod zde nebo se obraťte na e-mail podpora@medevio.cz.

D. Automatické faktury

➕ Pacient do e-mailem dostane automaticky doklad o zaplacení, vy také.

➕ Všechny doklady a přehled vašich plateb vidíte v reálném čase v Menu → Platby.

➕ Účetní výpis plateb je stále k dispozici přímo v Menu → Platby → Stáhnout přehled plateb za ... Na konci měsíce si ho můžete stáhnout a poskytnout vaší účetní/účetnímu.

➕ Platby se pravidelně souhrnně za předchozí měsíc převádějí na váš účet zpravidla 7. dne v měsíci, takže nemusíte na nic myslet. Přijde vám částka automaticky ponížená o poplatek 5 % (poplatky karetním společnostem a Stripe.com).

➕ Faktura za provizi vám automaticky přijde emailem (neplatíte – jedná se jen o doklad, protože na účet vám chodí částka již ponížená o poplatky spojené s transakcí). I tuto fakturu máte k dispozici přímo v Medevio Menu → Medevio tarif a faktury.

2.❗Váš Stripe účet

A. Jak se přihlásit do účtu Stripe?

Přihlášení do Stripe → https://connect.stripe.com/express_login

B. Kdy obdržíte peníze ze Stripe?

Stripe zasílá peníze na váš bankovní účet jednou měsíčně, zpravidla 7. dne v měsíci.

Ověřit si datum výplaty můžete přímo ve vašem Stripe účtu zde: https://connect.stripe.com/express_login

Pokud vám přijde email od Stripe, prosíme, neignorujte ho – klidně nám ho přepošlete a náš tým podpory vám pomůže. Občas je potřeba udělat aktualizaci údajů nebo ověření identity – přece jen, jde o vaše peníze. :)

3.❗Změna údajů❗

Pokud potřebujete změnit vaše údaje, např. IČO či číslo bankovního účtu, musíte to udělat nejen v Medevio ⚙️ Nastavení — Platby , ale také ve vašem Stripe účtu tady.

Stripe účet

4. Jak nastavit ceny a povinnost platby

Nastavení plateb se provádí u jednotlivých požadavků. Najdete to na hlavní liště ⚙️ NastaveníPožadavky.

Vyberte konkrétní požadavek a v záložce Cena doplňte částku a případně výši DPH pro konkrétní požadavek.

Nezapomeňte si zvolit, zda platba za tento požadavek bude Povinná nebo Nepovinná.

Povinná platba

Pokud je vyžadována platba předem a pacient se objedná, je v aplikaci rovnou vyzván k zaplacení.

Pokud ovšem platbu nedokončí, např. kvůli nedostatku prostředků na účtu tak:

u lékaře:

  • požadavek není vidět ve frontě požadavků
  • na kartě pacienta požadavek také není vidět
  • v kalendáři držíme 30 minut zablokovanou událost (vypadá jako standardní), poté se sama zruší
  • tato událost je (než expiruje) vidět i v kartotéce ve sloupci "nejbližší událost"
  • proklik události před expirací je pak jediný způsob, jak se lékař k požadavku dostane

u pacienta:

  • pacient vidí požadavek jako nezaplacený
  • požadavek mu v aplikaci svítí v sekci "neměli byste přehlédnout" na HP a v požadavcích
  • po 30 min se zruší událost a pacientovi přijde SMS/notifikace o zrušení události:
    Dobrý den, rezervace termínu přes Medevio byla zrušena, protože nedošlo ke včasné úhradě poplatku za požadavek. Nejprve prosím zaplaťte, poté si budete moci vybrat nový termín.
  • poté pacient požadavek stále vidí, ale událost je již jako zrušená – má možnost vybrat si nový termín, ale pokud nezaplatí, opakuje se znovu 30 minut limit s expirací

5. Jak vrátit platbu pacientovi?

Platbu můžete kdykoliv vrátit na detailu požadavku s platbou nebo v Menu → Platby → tři tečky na konci řádku zaplacené faktury.

Pozn.: I vrácená platba bude ponížena o transakční poplatek.

Medevio automaticky nevystavuje dobropisy.

Po vrácení platby se faktura automaticky nastaví do stavu Nezaplaceno a zaplacená částka jako nula.

prehled-faktur.png
vraceni-platby.png

6. Jak si nastavím viditelnost faktur pro pacienty?

Pokud nechcete, aby pacienti měli k fakturám za požadavky přístup nebo si faktury spravujete v jiném systému, jejich viditelnost si nastavíte zde. Změny se projeví u nově vytvořených požadavků po změně nastavení.

nastaveni-plateb-fakturaci.png

7. Kde najdu faktury za provizi?

Faktury za provizi vám automaticky chodí na e-mail.
Také je najdete přímo v Medevio: Menu → Medevio tarif a faktury.

IMG_0256.JPG

8. Kde uvidím údaje o proběhlých platbách pacientů?

Je to jednoduché, mrkněte v Medevio přímo do záložky Menu → Platby.
Také máte účet přímo ve Stripe, kde jsou tyto údaje dostupné po přihlášení zde.

Nejčastější otázky a odpovědi

Musí pacient zaplatit kartou?

Nemusí, záleží plně na vás: v některých situacích, například při on-line konzultacích dává větší smysl vybrat možnost Vyžaduji platbu předem, v jiných situacích je vhodnější platbu on-line umožnit, ale nevyžadovat striktně.

Pokud vyberete Vyžaduji platbu předem, požadavek se vám objeví až když pacient platbu dokončí.

Jak je to s provizí?

V provizi jsou zahrnuty i poplatky karetním společnostem a Stripe.com. Provize 5 % v naší smlouvě resp. v našem ceníku je tedy konečná.

Co je Stripe.com a proč chtějí mé údaje?

Stripe.com je náš zprostředkovatel plateb, který se stará o zabezpečení celého platebního procesu. Proto je také potřeba v rámci nastavení plateb vyplnit pár údajů i na stránce Stripu.

Jak využiji online platby v praxi?

Při zadávání požadavku vám může pacient rovnou zaplatit, není tak potřeba nic řešit v ordinaci, až si pacient přijde např. pro výpis.

Online platby vám mohou nahradit terminál v ordinaci – jednoduše za pacienta během pár vteřin vytvoříte požadavek, který pacient hned v aplikaci vidí i s výzvou k zaplacení.

Mohu ceny změnit nebo skrýt

Ceny jsou plně ve vaší režii. Pokud se zítra rozhodnete zdražit o 30%, můžete, a na stránce nastavení požadavků to velmi snadno uděláte.

Je to bezpečné?

Stripe.com, náš zprostředkovatel plateb, je jeden z největších na světě díky nekompromisnímu důrazu na zabezpečení.
My se soustředíme na zabezpečení vašich a pacientských dat a uložení platebních údajů přenecháváme specialistům.

Tento web používá soubory cookie
Používáme cookies k analýze návštěvnosti a personalizaci obsahu a reklam. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy.

Cookie Settings

We use cookies to improve user experience. Choose what cookie categories you allow us to use. You can read more about our Cookie Policy by clicking on Cookie Policy below.

These cookies enable strictly necessary cookies for security, language support and verification of identity. These cookies can’t be disabled.

These cookies collect data to remember choices users make to improve and give a better user experience. Disabling can cause some parts of the site to not work properly.

These cookies help us to understand how visitors interact with our website, help us measure and analyze traffic to improve our service.

These cookies help us to better deliver marketing content and customized ads.