Zajímá vás, jak fungují fakturace mezi lékařem a pacientem a co znamenají jednotlivé stavy faktur u placených požadavků? Koukněte do Nápovědy sem.
Aby pacienti zaplatili pohodlně, předem a bezkontaktně.
Platby on-line aktivujete během pěti minut. Stačí vyplnit pár údajů, například číslo vašeho účtu, IČ atp. Zcela bez závazků, sami uvidíte, jak to vám a pacientům bude vyhovovat.
Postupujte podle návodu níže.
Zároveň vám vznikne účet ve službě Stripe, kde máte přehled o všech transakcích, výplatách a provizích.
Pro uživatele iOS zařízení má Stripe k dispozici i mobilní aplikaci.
Stripe účet ➔Výpis ze zdravotní dokumentace, očkování, prioritní vyřízení administrativních úkonů či potvrzení… nastavení adekvátních cen je na vás.
Pacient dostane automaticky doklad o zaplacení, vy fakturu, účetní výpis plateb ke konci měsíce a samozřejmě platby se pravidelně převádějí na váš účet, takže nemusíte na nic myslet.
Nemusí, záleží plně na vás: v některých situacích, například při on-line konzultacích dává větší smysl vybrat možnost Vyžaduji platbu předem, v jiných situacích je vhodnější platbu on-line umožnit, ale nevyžadovat striktně.
Pokud vyberete Vyžaduji platbu předem, požadavek se vám objeví až když pacient platbu dokončí.
V provizi jsou zahrnuty i poplatky karetním společnostem a Stripe.com. Provize 5 % v našem ceníku je tedy konečná a automaticky se ji strhne Stripe před vyplacením částky na váš účet.
Stripe.com je náš zprostředkovatel plateb, který se stará o zabezpečení celého platebního procesu. Proto je také potřeba v rámci nastavení plateb vyplnit pár údajů i na stránce Stripu.
Při zadávání požadavku vám může pacient rovnou zaplatit, není tak potřeba nic řešit v ordinaci, až si pacient přijde např. pro výpis.
Online platby vám mohou nahradit terminál v ordinaci – jednoduše za pacienta během pár vteřin vytvoříte požadavek, který pacient hned v aplikaci vidí i s výzvou k zaplacení.
Ceny jsou plně ve vaší režii. Pokud se zítra rozhodnete zdražit o 30%, můžete, a na stránce nastavení požadavků to velmi snadno uděláte.
Stripe.com, náš zprostředkovatel plateb, je jeden z největších na světě díky nekompromisnímu důrazu na zabezpečení.
My se soustředíme na zabezpečení vašich a pacientských dat a uložení platebních údajů přenecháváme specialistům.
Zajímá vás, jak fungují fakturace mezi lékařem a pacientem a co znamenají jednotlivé stavy faktur u placených požadavků? Koukněte do Nápovědy sem.
Platby on-line aktivujete během pěti minut. Stačí vyplnit pár údajů, například číslo vašeho účtu, IČ atp. Zcela bez závazků, sami uvidíte, jak to vám a pacientům bude vyhovovat.
Postup:
Klikněte na odkaz Nastavit základní údaje →
nebo v Medevio klikněte na ikonku ozubeného kolečka Nastavení na horní liště a vyberte záložku Platby.
Po vyplnění údajů v Medevio přejděte na nastavení vašeho účtu v platební bráně Stripe → klikněte nahoře na stránce na tlačítko Doplnit údaje. Budete přesměrování do Stripe.
Po vyplnění údajů v Medevio klikněte nahoře na stránce na tlačítko Doplnit údaje → otevře se vám Stripe.
❗ Prosíme, neklikejte na kolonku "Firemní struktura" v sekci "Řekněte nám o své firmě" – nevybírejte žádnou z možností, systém by vás dále nepustil.
Uložte si stránku Stripe https://connect.stripe.com/express_login mezi záložky ve vašem prohlížeči, ať se tam můžete kdykoliv pohodlně dostat.
Výpis ze zdravotní dokumentace, očkování, prioritní vyřízení administrativních úkonů či potvrzení… nastavení adekvátních cen je na vás.
Vyberte si typ požadavku a vyplňte cenu → Medevio → Nastavení → Požadavky
Pokud potřebujete přidat nové požadavky, použijte návod zde nebo se obraťte na e-mail podpora@medevio.cz.
➕ Pacient do e-mailem dostane automaticky doklad o zaplacení, vy také.
➕ Všechny doklady a přehled vašich plateb vidíte v reálném čase v Menu → Platby.
➕ Účetní výpis plateb je stále k dispozici přímo v Menu → Platby → Stáhnout přehled plateb za ... Na konci měsíce si ho můžete stáhnout a poskytnout vaší účetní/účetnímu.
➕ Platby se pravidelně souhrnně za předchozí měsíc převádějí na váš účet zpravidla 7. dne v měsíci, takže nemusíte na nic myslet. Přijde vám částka automaticky ponížená o poplatek 5 % (poplatky karetním společnostem a Stripe.com).
➕ Faktura za provizi vám automaticky přijde emailem (neplatíte – jedná se jen o doklad, protože na účet vám chodí částka již ponížená o poplatky spojené s transakcí). I tuto fakturu máte k dispozici přímo v Medevio Menu → Medevio tarif a faktury.
Přihlášení do Stripe → https://connect.stripe.com/express_login
Stripe zasílá peníze na váš bankovní účet jednou měsíčně, zpravidla 7. dne v měsíci.
Ověřit si datum výplaty můžete přímo ve vašem Stripe účtu zde: https://connect.stripe.com/express_login
Pokud vám přijde email od Stripe, prosíme, neignorujte ho – klidně nám ho přepošlete a náš tým podpory vám pomůže. Občas je potřeba udělat aktualizaci údajů nebo ověření identity – přece jen, jde o vaše peníze. :)
Pokud potřebujete změnit vaše údaje, např. IČO či číslo bankovního účtu, musíte to udělat nejen v Medevio ⚙️ Nastavení — Platby , ale také ve vašem Stripe účtu tady.
Stripe účet ➔Nastavení plateb se provádí u jednotlivých požadavků. Najdete to na hlavní liště ⚙️ Nastavení — Požadavky.
Vyberte konkrétní požadavek a v záložce Cena doplňte částku a případně výši DPH pro konkrétní požadavek.
Nezapomeňte si zvolit, zda platba za tento požadavek bude Povinná nebo Nepovinná.
Pokud je vyžadována platba předem a pacient se objedná, je v aplikaci rovnou vyzván k zaplacení.
Pokud ovšem platbu nedokončí, např. kvůli nedostatku prostředků na účtu tak:
u lékaře:
u pacienta:
Platbu můžete kdykoliv vrátit na detailu požadavku s platbou nebo v Menu → Platby → tři tečky na konci řádku zaplacené faktury.
Při vracení platby si můžete zvolit, zda chcete pacienta informovat o tom, že mu platbu za daný požadavek vracíte pomocí zaškrtnutí checkboxu "Informovat pacienta o vrácení platby". V takovém případě mu přijde notifikace do chatu požadavku, případně do SMS.
Pozn.: I vrácená platba bude ponížena o transakční poplatek.
Medevio automaticky nevystavuje dobropisy.
Po vrácení platby se faktura automaticky nastaví do stavu Vráceno a fakturu již pacient nemůže uhradit.
Pokud nechcete, aby pacienti měli k fakturám za požadavky přístup nebo si faktury spravujete v jiném systému, jejich viditelnost si nastavíte zde. Změny se projeví u nově vytvořených požadavků po změně nastavení.
Faktury za provizi vám automaticky chodí na e-mail.
Také je najdete přímo v Medevio: Menu → Medevio tarif a faktury.
Je to jednoduché, mrkněte v Medevio přímo do záložky Menu → Platby.
Také máte účet přímo ve Stripe, kde jsou tyto údaje dostupné po přihlášení zde.