Nápověda: Referování pacientů

Aneb naše elektronická žádanka. Referujte své pacienty k jiným lékařům nebo si je naopak nechte referovat. Digitálně. Pohodlně.

Co je referování a jak funguje?

Referování v Medevio funguje jako cílená digitální žádanka. Potřebuje poslat pacienta na vyšetření ke specialistovi, zažádat o RTG nebo laboratorní vyšetření? Chcete konzultovat složitější případ s kolegou? To vše s naším referováním vyřešíte bez jediného papíru.

Plně digitální komunikační kanál mezi dvěma lékaři
Možnost zpřístupnit obsah pacientovi (chystáme)
Předdefinované šablony odpovídající běžným žádankám

Jak referování funguje?

  1. Přijímající klinika si vybere, jaké typy referencí chce přijímat.

  2. Referující lékař vytvoří požadavek, vybere cílovou kliniku a vyplní požadované údaje.

  3. Přijímající klinice vznikne nový požadavek ve frontě a automaticky se vytvoří pacient v kartotéce ve stavu Čekající.

  4. Lékaři si mohou vyměňovat informace a dokumenty v chatu, psát si k požadavku záznam apod.

Naše referování již úspěšně plní ordinace v celé republice

  • 20 z 21 specializovaných pracovišť pro léčbu astmatu přijímá pacienty od spádových specialistů většinově přes Medevio
  • Obdobný projekt se právě rozbíhá také v migrenózních centrech v několika nemocnicích po celé ČR
  • Již desítky praktických lékařů a pediatrů využívají Medevio pro referování pacientů ke specialistům

Zapojte se do referování pacientů v Medevio

Posíláte své pacienty pravidelně k vybraným specialistům? Pomozte nám je oslovit a zdigitalizujte vaši spolupráci. V případě zájmu se nám prosím ozvěte na podpora@medevio.cz.

Jak referovat do jiné kliniky?

Abyste mohli referovat do jiných klinik, musíte mít zapnuté referování. To najdete v horním navigaci aplikace pod položkou Reference.

  • Poznámka: Nevidíte-li Reference ve vašem Medevio, kontaktujte nás na podpora@medevio.cz a my vám ho zprovozníme.

Na stránce Reference máte možnost:

  1. Vidět historii vašich referencí do jiných klinik
  2. Založit nový požadavek na referenci

1. Historie referencí

  • Historie referencí zobrazuje všechny vaše minulé reference do jiných klinik

  • Sekce je rozdělena na dvě části, podle toho, zda přijímající klinika označila dané požadavky za vyřízené (Vyřízeno) nebo ne (Aktivní reference)

    • Poznámka: Vyřízená reference nemusí znamenat, že klinika pacienta přijala. To, jak reference dopadla, si sdělte s druhým lékařem v chatu.
zalozka reference.png

2. Nová reference

  • Krok 0: Novou referenci založíte tlačítkem Referovat pacienta

  • Krok 1: Vyberete, jakého pacienta chcete odreferovat. Pokud ho zatím nemáte v kartotéce, můžete ho v tomto kroku založit.

  • Krok 2: Zvolíte, k jakému lékaři chcete pacienta odreferovat. Můžete vyhledávat mezi všemi klinikami, které v Medevio referování podporují.

    • Poznámka: Reference zatím v Medevio používá menší počet lékařů, proto je možné, že nenajdete vhodného. Proto doporučujeme využívat funkci zejména po domluvě s klinikou, která bude pacienty přijímat. Pokud z vaší ordinace pravidelně posíláte pacienty vybraným specialistům, ozvěte se nám a my se je pokusíme do referování v Medevio zapojit.
    • VYZKOUŠEJTE NANEČISTO Pokud si chcete referování pacientů vyzkoušet nanečisto, napište do vyhledávacího pole v tomto kroku "Vlajková klinika Medevio (DEMO)" a pošlete pacienta k nám do zkušební kliniky.
  • Krok 3: Vyberete důvod reference. V nabídce jsou důvody podporované cílovou klinikou.

  • Krok 4: Pokud klinika vyžaduje před referováním vyplnění dotazníku, vyplňte požadované informace.

  • Krok 5: Pokud klinika umožňuje pacienta rovnou objednat, zvolte po diskuzi s pacientem termín, který se mu hodí. Nabídka termínu je závislá na nastavení přijímající kliniku.

    • Poznámka: U referenčních požadavků nedostává pacient notifikace o termínu a nevidí ho ani ve své aplikaci. Je tak nutné mu termín sdělit.
  • Dokončeno: Tím je referenční požadavek založený a cílová klinika ho vidí ve své frontě požadavků.

    • Lékaři v cílové klinice můžete napsat zprávu a případně poslat dodatečné dokumenty.
    • Máte přístup ke Zdravotnímu záznamu psanému cílovou klinikou a přílohám požadavku. Tam vám může druhý lékař například nasdílet výsledky vyšetření.
zalozeni.png

Jak nechat jiné kliniky referovat do vaší ordinace?

Abyste mohli přijímat reference z jiných klinik, musíte mít v nastavení kliniky v sekci Požadavky požadavky typu reference. Medevio pro vás připravilo několik základních typů referencí, které vytvořilo ve spolupráci s lékaři. Ty najdete ve skupině Referování, která je viditelná pouze vašim kolegům z praxe.

Chcete-li přijímat reference, obraťte se na naši podporu (podpora@medevio.cz) a my vám pomůžeme vše rozběhnout.

Nastavení referencí

Reference nastavujete v nastavení kliniky v sekci Požadavky. Pro pořádek je doporučujeme sdružovat ve skupině Reference, kterou jsme vám automaticky vytvořili.

Seznam podporovaných referencí můžete upravit. Existující Reference lze ze seznamu odstranit. Pokud byste naopak chtěli vytvořit nový typ reference, pošlete nám e-mail na podpora@medevio.cz a my vám ji přidáme. Od nás máte automaticky přidané tyto typy referencí:

  • Žádost o vyšetření (Testovací požadavek)
  • Žádost o vyšetření
  • Žádost o zobrazovací vyšetření
  • Doporučení k převzetí do péče
  • Žádost o konzultaci
  • Žádost o předoperační vyšetření)
  • Předání dokumentace

Pokud pro Referenční typ požadavku vypíšete v kalendáři termíny, bude referující lékař povinen zvolit termín pro návštěvu pacienta.

Kdo může reference zadávat?

Referenční požadavky vidí pouze ostatní lékaři, pacienti je v seznamu požadavků nevidí.

Referenci vám může zadat jakýkoliv lékař v Medevio.

Jak vypadá příchozí reference?

Příchozí Referenci najdete, stejně jako běžné požadavky, na záložce Požadavky v horní navigaci.

Referenční požadavek funguje obdobně jako požadavek od pacienta s tím rozdílem, že požadavek zadal jiný lékař a ne pacient. Pacient nemá v současné podobě referencí k požadavku vůbec přístup, požadavek tak vidíte pouze vy a referující lékař.

V levém panelu vidíte kartu pacienta, kterého vám druhý lékař referuje. Pacient je rovnou přidán i do vaší kartotéky a to ve stavu "Čekající".

V pravém panelu detailu Reference je chat, ve kterém můžete komunikovat s referujícím lékařem.

Obsah Reference najdete ve středové části.

  • Důvod reference najdete v sekci Dotazník, kde by měl referující lékař vyplnit všechny podstatné informace

  • Zdravotní záznam a Přílohy můžete upravovat pouze vy a referující lékař do nich má přístup k pouze nahlížení

  • Událost, pokud vám referující lékař pacienta rovnou objednal do kalendáře (viz sekce Nastavení referencí výše), můžete také upravovat pouze vy a referující lékař pouze vidí zvolený termín

    • Poznámka: U referečních požadavků nedostává pacient notifikace o termínu a nevidí ho ani ve své aplikaci. Je tak nutné ho informovat o případní změně termínu.
  • Interní poznámka a Štítky jsou viditelné pouze lékařům ve vaší klinice a lékaři z referující klinice k nim nemají přístup

Jak zpracovat příchozí referenci

  1. Ujistěte se, že máte od referujícího lékaře všechny potřebné informace

    • Pokud žádanku nemůžete přijmout, zpravte o tom referujícího lékaře v Chatu a požadavek označte za Vyřešený.
  2. Pokud potřebujete informace doplnit, napište lékaři v chatu

  3. Domluvte se s pacientem na termínu požadovaného vyšetření. Ke kontaktování pacienta použijte kontaktní údaje z postranního panelu.

  4. Informujte referujícího lékaře o výsledcích vyšetření. Použít můžete Zdravotní záznam, Přílohy nebo Chat.

  5. Označte požadavek za Vyřízený

Souhlas se zpracováním souborů cookie

Cookie Settings

We use cookies to improve user experience. Choose what cookie categories you allow us to use. You can read more about our Cookie Policy by clicking on Cookie Policy below.

These cookies enable strictly necessary cookies for security, language support and verification of identity. These cookies can’t be disabled.

These cookies collect data to remember choices users make to improve and give a better user experience. Disabling can cause some parts of the site to not work properly.

These cookies help us to understand how visitors interact with our website, help us measure and analyze traffic to improve our service.

These cookies help us to better deliver marketing content and customized ads.